Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Σωτήρης Θεριανός

«Στην τέχνη, ο νους πάντα ψάχνει. Ποτέ σου δεν ξέρεις. Πρέπει να διερευνάς συνεχώς. Δεν είσαι παρά ο εαυτός σου, πάντα, αλλά σε διαφορετικές συνθήκες και διαφορετικό χρόνο. Αφού δεις κάτι, το ξεχνάς και ύστερα προσπαθείς να συλλάβεις το πνεύμα του στο μουσαμά, με χρώμα, γραμμή, σχήμα».
Σωτήρης Θεριανός



Α Υ Τ Ο Π Α Ρ Ο Υ Σ Ι Α Σ Η
Η ηθική στην τέχνη, είναι ένας δρόμος για τη δημιουργία.
Το επιβεβαίωσα για τριάντα πέντε χρόνια στα μουσεία όλου του κόσμου.
Δουλεύω για να ανακαλύψω το επόμενο βήμα, πιστεύοντας πως η τέχνη είναι η δεύτερη φύση μας.
Και για μένα (απάγκειο).
Με εκπλήσσει κάθε φορά που, περπατώντας ανάμεσα, μου παρουσιάζονται νέοι δρόμοι, χωρίς να τους ακολουθώ (Είναι οι σειρήνες).
Είμαι ευχαριστημένος παρατηρητής, κάνω τη δουλειά μου ανενόχλητος  πια.
Έχω ησυχάσει μέσα μου.
Και τα πράγματα κυλούν σαν το νερό, κι εγώ παίρνω σταγόνες κι ανακατεύω τα χρώματά μου.
Χωρίς να το ξέρω, ζήτησα μια καλή ευκαρία για να κατανοήσω την τέχνη κι αυτή μου δόθηκε.
Οι δάσκαλοι που ήταν δίπλα μου, ήταν ένα με τη φύση κι εγώ προέρχομαι από κει.
Χρειάστηκε να ακούω και να επιλέγω, δεν ήταν δύσκολο τελικά.
Ίσως χρειάζονται χίλια χρόνια για να δουλέψω αυτά που μου παρουσιάζονται τόσο φρέσκα.
Μα κι αυτό το πρόβλημα το λύνω, αλλάζοντας το χρόνο, κάνοντας τις εικοσιτέσσερις ώρες – σαράντα οχτώ  μισάωρα κι έτσι προλαβαίνω κάτι.
Η Λευκάδα με συνοδεύει παντού στα ταξίδια μου και στις αναζητήσεις μου.
Απάγκειο είναι κι αυτή.
Νιώθω όμως πιο ελεύθερος, όταν την αφήνω στο παγκάκι του New York  Metropolitan Museum, ή στο Μουσείο του Καϊρου, να περιμένει για λίγο.
Νιώθω ότι με αγαπά περισσότερο και χαίρεται να της φέρνω πράγματα νέα μέσα στη δουλειά μου, που με κάνουν χαρούμενο.
Οι ιδέες που εισπράττω, ατέρμονες, σαν γραμμές (ΝΕΟΝ), δεν χρειάζεται πια να δώσουν φως, να κάνουν την αναγκαία δουλειά. 
Αυτό το κάνει ο ήλιος, ολόγραμμα, καθρεφτίζει τη  φύση στο νού.
Εγώ με φειδώ, κόβω κομμάτια απ’  τις γραμμές κι ετσι έχω φαΐ.
Κ’ είναι πολλές.
Σωτήρης Θεριανός
Λευκάδα 10 Νοεμβρίου 2011


Εργογραφία του Σωτήρη Θεριανού στα αγγλικά.


Παρουσίαση του Σωτήρη Θεριανού από την ιστορικό και κριτικό τέχνης Barbara Cavaliere
Νέα Υόρκη, Φεβρουάριος 1992



Ευχαριστώ τον Σωτήρη Θεριανό για τη φωτογραφία του έργου του και την αυτοπαρουσίαση που είχε την καλοσύνη να μου στείλει.
With many thanks to Sotiris Therianos for sending me the photo of his artwork and the text of his self-presentation.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου